پس از موفقیت- عزت الله ذکی دهقان اوغلی-Ezatullah Zaki

پس از موفقیت
به خداوند لایزال هزاران شکر که  روز تا  روز تحمل پزیری، پوژیش پزیری و همزیستی مان بهتر و برتر شده میرود. ملت آگاه مان روزتا روز با کلتور دموکراسی آشنا میشوند. همه ایشان  کوشش بنده گی را برجانموده و به عادل بودن الله (ج) اعتقاد کامل دارند.
ماهم بااعتماد و باباور کامل  به پای صندوقهای رای رفته اراده خود را انعکاس دادیم. بخاطر رسیدن به موفقیت تمام امکانات خود را صرف نمودیم. پس سوال از اینجا شروع میشود که پس از موفقیت چه بایدکرد؟
قدرت را چه طور باید استفاده کرد؟
ویا از اقتدار چه قسم مستفید میشویم؟
بلی سوالی اساسی مان این است. ولی جواب قانع کننده یعنی قناعتبخش مان درکجا خواهد بود؟ آیا  پس از موفقیت حقوق مان عبارت سه وزارت، چهار ولایت و پنج ریاست سمبولی خواهد بود؟
ویا در بین این پنج سال آینده  توانایی آن را داریم که 13 سال گزشته و 10 سال آینده را تلافی کنیم؟ ویا میتوانیم دربین این  پنج سال زبان،تاریخ و فرهنگ گم شده خود را زنده کنیم؟ ویامتوانیم دراین مدت حکومت خود بخاطر رشد جوانان  کلوپهای سپورتی و تربیتی، دانشگاه های آموزشی، مراکز بودباش شبانه، سالونهای کنفرانس و کنگره را تاسیس نمایم؟
ویا میتوانیم دراین مدت هزاران جوان خودرا به تحصلات عالی در دانشگاهای بین المللی روان کنیم؟ ویا متیوانیم درهر ساحه دوایر دولتی کادرها جابجا کنیم که مهره اساسی دولت را تشکیل دهد؟
ویا میتوانیم به کارگران خود زمینه کار، به تجاران خود زمینه سرمایه گزاری و به دهقانان خود زمینه زراعت و کشاوزهای مدرن جدید را مهیا کنیم؟
ویامیتوانیم پس از موفقیت یک موفقیت تمامی را انعکاس بدهیم؟
ورنه! پس ازموفقیت نباید خود را موفق بخوانیم.

عزت الله ذکی دهقان اوغلی 

Yorumlar

Popüler Yayınlar